The Resistance
Het rijk moet vallen. Onze missie moet slagen. Door hun belangrijkste bases te vernietigen, zullen we de keizerlijke kracht vernietigen en onze mensen bevrijden. Toch zijn spionnen onze gelederen binnengedrongen, klaar voor sabotage. We moeten ze ontmaskeren. In vijf nachten hervormen we het lot of sterven we terwijl we proberen. Wij zijn het verzet!
The Resistance is een gezelschapsspel van sociale deductie. Het is ontworpen voor vijf tot tien spelers, duurt ongeveer 30 minuten en heeft geen uitschakeling van spelers. The Resistance is geïnspireerd door Mafia / Werewolf, maar het is uniek in zijn kern mechanica, die de middelen voor geïnformeerde beslissingen vergroot, de interactie tussen spelers intensiveert en eliminatie van spelers elimineert.
Spelers zijn ofwel verzetsmensen of keizerlijke spionnen. Gedurende drie tot vijf ronden moeten ze van elkaar afhankelijk zijn om missies tegen het rijk uit te voeren. Tegelijkertijd moeten ze proberen de identiteit van de andere spelers af te leiden en hun vertrouwen te winnen. Elke ronde begint met discussie. Als hij klaar is, vertrouwt de leider sets plannen toe aan een bepaald aantal spelers (mogelijk inclusief hemzelf). Iedereen stemt over het al dan niet goedkeuren van de opdracht. Zodra een opdracht voorbij is, besluiten de gekozen spelers in het geheim om de missie te ondersteunen of te saboteren. Op basis van de resultaten slaagt de missie (overwinning van de weerstand) of mislukt (overwinning van het rijk). Als een team drie missies wint, hebben ze het spel gewonnen.
Dit spel kan gecombineerd worden met het vervolg: The Resistance Avalon