Small World Underground

Small World Underground

"Deze wereld is niet groot genoeg voor ons allemaal, dus het wordt tijd dat je een stap opzij doet om plaats voor mij te maken."

Dat is de geest van Philippe Keyaerts 'bekroonde Small World, en de 2011-release Small World Underground is een op zichzelf staand spel dat die geest intact houdt, terwijl het een nieuwe draai geeft aan het spel.

Small World Underground bevat 15 wezens met fantasie thema en 21 speciale krachten. Elke speler bestuurt in de loop van het spel verschillende wezens / kracht combinaties - besteedt punten om deze combinaties op te stellen - en gebruikt die wezens om de controle over verschillende ondergrondse locaties te claimen. Sommige locaties bevatten relikwieën of worden aangeduid als "krachtplaatsen", en monsters moeten eerst worden veroverd voordat een speler aanspraak kan maken op deze speciale voordelen. Aan het einde van elke beurt scoort een speler punten voor de regio's die hij bezit, en de speler met de meeste punten wint aan het einde van het spel.

Small World Underground is op zichzelf speelbaar, maar kan worden gecombineerd met andere Small World-releases. De uitgever raadt spelers aan bekend te zijn met Small World voordat ze Small World Underground spelen.