Max de Kat
Er zijn vier dieren in het spel. Alle spelers zijn verantwoordelijk voor de veilige reis van de vogel, muis en aardeekhoorn naar hun huis in een boom aan het einde van het speelbordpad. Helaas is de kater "Max" een natuurlijke jager (hij kan er niets aan doen) en vormt hij een voortdurende bedreiging. Het doel is dat de spelers samenwerken om de drie dieren in de veiligheid van de boom te krijgen.
Alle dieren bewegen op basis van de worp van twee dobbelstenen, elk met drie zwarte stippen en drie groene stippen. Een zwarte pip verplaatst Max één veld, terwijl groene pitten kunnen worden verdeeld door de consensus van de speler (leert logica, overleg en besluitvorming) over de andere dieren om ze te verplaatsen. Max beweegt vaker en verder dan de andere wezens die de groene pip-rollen delen. De spelers kunnen ervoor kiezen om hun dieren voor of na Max te verplaatsen; ze kunnen ook vier kattensnoepjes gebruiken om Max terug te roepen naar de startpositie, zodat de andere dieren kunnen ontsnappen of hun voorsprong kunnen verlengen.
Elk dier heeft zijn eigen speciale kortere weg op het spelbord om hun reis of dart van Max te versnellen; als ze een beurt beëindigen op hun snelkoppelingsstartvak, mogen ze onmiddellijk naar het andere uiteinde gaan; als ze de ingang doorschieten, missen ze het. Als Max echter een afslag beëindigt op een doorgang bij een kortere weg, neemt hij deze onmiddellijk (maar eet geen enkel dier op het begin van de snelkoppeling. Max kan tussen of zelfs voor de andere dieren komen als ze samen het pad afgaan. Max bereikt de basis van de boom, hij kampeert buiten en kan niet met een kattensnoepje naar de start worden teruggebracht. De andere dieren zullen een laatste sprong op en van Max 'rug moeten wagen om in veiligheid te komen. De spelers winnen allemaal of verliezen afhankelijk van hoe succesvol ze zijn in het redden van de vogel, muis en aardeekhoorn van Max.