Evolution: Climate
Evolution: Climate is een op zichzelf staand spel dat klimaat introduceert in het Evolution-spelsysteem.
In Evolution: Climate passen spelers hun soort aan in een dynamisch ecosysteem waar voedsel schaars is, roofdieren op de loer liggen en het klimaat kan wisselen tussen verzengend heet en ijskoud. Eigenschappen zoals een harde schaal en hoorns kunnen uw soort beschermen tegen carnivoren, terwijl een lange nek hen helpt voedsel te krijgen waar anderen niet bij kunnen. Heavy Fur and Migratory kan uw soort beschermen tegen de kou, terwijl het nachtelijk zijn of Burrowing bescherming biedt tegen de wrede woestijnzon. Met meer dan 200.000 manieren om je soort te ontwikkelen, evolueert elk spel naar een ander avontuur.
Evolution: Climate verandert Evolution van een tweedimensionaal spel (omgaan met de dreiging van uithongering en carnivoren) naar een driedimensionaal spel (omgaan met de dreiging van uithongering, carnivoren en klimaateffecten) terwijl de levendigheid van het thema wordt vergroot. Het voegt extra lagen toe aan wat al een dynamisch strategisch spel was.