Boss Monster: Dungeon Building Game
Geïnspireerd door een voorliefde voor klassieke videogames, neemt Boss Monster: The Dungeon Building Card Game 2-4 spelers in een wedstrijd om de ultieme side-scrolling dungeon te bouwen. Spelers strijden om ongelukkige avonturiers te lokken en te vernietigen, en racen om elkaar te overbieden om te zien wie de meest verleidelijke, met schatten gevulde kerker kan bouwen. Het doel van Boss Monster is om de eerste Boss te zijn die tien Souls verzamelt, die je verdient als een held wordt gelokt en verslagen, maar een speler kan verliezen als zijn Boss vijf Wonden krijgt van Heroes die zijn kerker overleven.
Als je Boss Monster speelt, moet je twee concurrerende prioriteiten combineren: de noodzaak om helden sneller te lokken dan je tegenstanders, en de noodzaak om die helden te doden voordat ze je baas bereiken. Spelers kunnen per beurt één kamer bouwen, elk met zijn eigen schade en schatwaarde. Aantrekkelijkere kamers hebben de neiging om minder schade aan te richten, dus een baas die te hebzuchtig is, kan overspoeld worden met dodelijke helden.
Spelers communiceren met elkaar door kamers te bouwen en spreuken te spelen. Omdat verschillende helden verschillende soorten schatten zoeken en kamers tegelijkertijd worden gebouwd (met de afbeelding naar beneden gespeeld en vervolgens onthuld), betekent dit dat elke "bouwfase" een biedingsoorlog is. Spreuken zijn instant-snelheidseffecten die spelers voordelen kunnen geven of tegenstanders kunnen verstoren.